Thursday 25 December 2014

Jultider

När det känns som man går i motvind gäller det att refocus på godbitarna. Sedan ledigheten har jag varit upp och ner, höger och vänster. Spenderat mycket tid med min kära bonus familj Ngubane. Nedan är bilder med mig och Dumsanis vackra döttrar när vi chillar på stranden, samt äter "sodwana icecream ". Efter en heldag på stranden låg de minsta utslagna i baksätet haha, tungt att stå emot alla vågor!

Dumsanis familj har välkomnat mig med öppna armar. Det har varit fantastiskt värdefullt att få känna tillhörighet till en familj och bara "va". En av dagarna hjälpte jag Naledi att sätta i löshåret genom att tvinna ihop tunna tunna hårlängder. När till och med de yngsta på 2-3 år glatt kommer springande mot bilen när jag kommer körandes in på tomten, fylls hjärtat till bredden av kärlek.

De senaste veckorna har gett mig ännu mer perspektiv på min situation. Förändringar är tungt, men det är också de som gör att vi fortsätter utvecklas. Mitt halvår har lärt mig att lyssna mer till min magkänsla. Om inte jag mår bra, hur ska jag kunna få andra att må bra?  När problemet är identifierat gäller det att våga ta mod till sig och Take the step för att bli vinnaren i längden.

En dag kom Sandile med en mobilsladd att koppla till stereon i hyrbilen - vilken känsla att glida runt på spontanutflykter med grym musik på högsta nivå. Stanna till på Engen för att fylla på chipsförrådet, äta KFC på mitt i natten, grillad Worst med svensk senap på golvet, åka genom Phinda efter mörkrets inbrott och leoparderna lurades i trädkronorna, träffa nya människor - jag känner mig levande! 

Befinner mig just nu i Kapstaden, i ett av de mest vackra hus jag sett. Altanen vätter ut mot det kraftfulla havet. Under juldagarna var Emilia och jag med samma familj på deras vinfarm (se bilder nedan) , även det breathtakingly beautiful!  Ska fortsätta njuta av mina nya bekantskaper. Otroligt skönt med lite Miljöombyte!  På tisdag bär det av till Durban och hluhluwe igen.

No comments:

Post a Comment