Saturday 30 August 2014

Vi använder bara smutsiga kläder i Sverige

Back in durban. Trivs verkligen här. Man märker hur integrationen kommit längre i storstan genom hur folk approaches you. Här är det vänskapligt på samma nivå, medan det fortfarande allt som ofta blir särbehandling i hluhluwe. Det är väldigt intressant och på ett sätt samtidigt hemskt.

Precis ätit svensk husmanskost. Lagade köttbullar, mos och brunsås till mig och tjejerna. Varje gång jag säger att jag kan laga mat blir folk lika chockade.."we do Cook and eat food in sweden as well".. Lite liknande reaktionerna med tvätten "can you wash?!?!". Hade varit kul att säga; nej vi använder smutsiga kläder i Sverige. Men valt att hålla tyst haha.

Idag har varit en riktig shopping dag. Thabi behövde nytt till sin nya lägenhet, mat för resten av månaden mm. Själv inhandlade jag sängöverkast och lite andra basgrejer till mitt nya rum.

Nedan är även lite bilder från i torsdags när vi var och registrerade oss för mandela loppet som går imorgon. Hade min nya kjol från Richards bay förra veckan - present till mig själv för allt hårt jobb på ib som genererade två scholarships. Tyckte jag var värd en kjol! Gårdagen spenderades slappandes i soffan med film medan regnet öste ner utanför. Mysigt!  Eller... När jag vaknade av att asanda slog mig i huvudet och jag upptäckte att han kissat några centimeter från mitt huvud var det inte fullt lika mysigt haha. Men finns ju alltid parenteser..

Ska förflytta mig till sängen nu. Upp vid 04 imorgon för att åka till Pietermauritzburg. Lite ledsen, då jag inte kommer kunna springa något vidare. Foten ignorerar fortfarande min vänskap. Blir i alla fall en trevlig morgonpromenad. Start 07!

No comments:

Post a Comment