Friday 13 June 2014

It's the little things, which form a solid foundation

Det här med bloggande har aldrig varit min grej - vilket med tanke på min kärlek för språk och skrivande kan tyckas märkligt. Jag strävar mot att få in vanan att göra inlägg mer frekvent. Sätta ord på alla tankar och reflektioner som cirkulerar i mitt huvud. Kanske är det just alla dessa tankar som bromsar processen att bli en dagsbloggare - men det kommer. Success takes time and hard work. Jag tänker ofta på något som Thandiwe, körledaren för the African Star Choir, sa i höstas: Hur ska vi kunna bli framgångsrika och lyckas med det stora om vi inte först börjar med det lilla - bädda sängen, sätta in i diskmaskinen, jobba på relationer både till andra och sig själv -  "Because it's the little things, which form a solid foundation for great things to come". Det här är inte bara jag som börjat skriva en blogg. För mig är det mycket större än så. Det är jag som påbörjat mitt stora äventyr och jag har lovat mig själv att låta det ta tid. I'm on my way.

Phil Collins - On my way

No comments:

Post a Comment