Thursday 24 July 2014

Baby face

24 Juli

Japp, det är numera så jag uppfattas. "How old are you?" "What would you guess?" "14-15". Ska man skratta eller gråta? Jag väljer att skratta! Tycker det hela är väldigt komiskt, då jag också misstar mig på ålder dagligen. Människor i min omgivning visar sig samtliga vara minst 5 år äldre än jag gissat… Precis som allt annat är omvänt här, är det kanske inte så konstigt att uppfattning av ålder utseendemässigt också är omvänt.

Får även höra att jag äter "like a baby". Har själv funderat över hur de kan vara så nätta när de äter massa kött, pommes frites och bröd varje dag. Nu vet jag svaret… De äter bara ett mål om dagen. Jag har försökt förklara för dem att det är naturligt att jag inte är hungrig 10 på förmiddagen när jag ätit stadig frukost vid 8. Ju mer jag frågat runt, är det ingen här som äter tre mål om dagen. Inte ens männen. Inte konstigt att alla är så små! - Såklart finns undantag dock... Jag känner mig som en jätte - ni som vet hur jag ser ut kanske tycker det låter märkligt, men jag är både lång och stor här på flera sätt.

No comments:

Post a Comment