Friday 11 July 2014

Bilder 8-11 juli

Ligger nu på ett motellrum i mbazwana och insåg jag inte lagt till några bilder!  Här är utsikten från min hydda, bilder från workshopen och på kontoret innan vi åkte till skolan. Viktigt med teamkänsla så alla fick likadana tröjor ;)

Fick även uppleva den utbredda "liftakulturen" nu under kvällen när jag åkte med dumsani hit. Vi plockade upp tre kvinnor som varit i stan och handlat. Engelska var det inte tal om, men fick höra senare att de meddelat Dumsani hur de direkt märkte jag är "Good" och utländska: genom att jag greeted dem på zulu. Vita och svarta Sydafrikanerna pratar fortfarande inte med varandra. På så sätt ser man snabbt om någon vit är från Europa eller ej beroende på deras attityd till svarta.

Trodde det skulle bli en lugn helg i mbazwana, men icke. Värmer att de är så måna och om mig och vill jag ska känna mig välkommen. Imorgon ska jag få följa med på mitt andra zulu bröllop. Vilken tur jag packade ner en långklänning! Jeans på bröllop - hur snygga de än är - hade aldrig varit tillåtet!! 

No comments:

Post a Comment